043



Jag vill aldrig flyta med strömmen igen. Jag är beredd att vada med vattnet upp till hakan, så länge jag kämpar för något jag tror på. Jag vill våga hoppas på livet - att det blir mer storslaget än jag kan föreställa mig. Jag vill kasta mig ut, ovetandes, utan föreställningar och bekväma halvsanningar. Jag vill inte förlika mig med den grå meningslösheten eller monotona tristessen på grund av rädslan för att misslyckas. Det största misslyckandet är att inte försöka. Det största misstaget är att inte våga drömma. Det största misstaget är att inte våga leva.
För det gör ont, att leva. Jag kommer att göra så många dumma val och frågan är om det någonsin finns ett "rätt" val?

Livet är det zombieliknande tillståndet du befinner dig i under bussturen på morgonen. Livet är det hastiga leendet du utbyter med en främling. Livet är förluster och vinster. Livet är besvikelser och överraskningar, kärlek och sorg, pommes frites och dötid framför tv:n, äventyr, ansvar och dumheter. Fylla och stunder av brutal realitet. Livet är att möta andra människor och att möta sig själv. Livet är att förlora sig själv och att hitta tillbaka. Livet är att gå runt i cirklar, att stå stilla, att springa. Livet är att famla blint och att söka en riktning. Livet är en innerlig kram, smärtan som äter upp dig inifrån, närheten i avståndet, längtan och leda. Oljud och tystnad. Mörker och ljus. Livet är de stunder inom dig som stannar kvar.
Livet är skrämmande. Livet är vardagligt. Livet är fantastiskt. Livet är så mycket mer än vad vi någonsin kan föreställa oss. Men framför allt:
Livet är ditt.
Så följ inte "bara" med strömmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0